Lite mer bilder

Tjena.. Fredagkväll .. och vi väntar på att nårra kompisar ska komma förbi med pizza ;)
under tiden så fixade jag lite bilder på köket och nårra bättre på vardagsrummet..

Bilder före

    

Och hur det ser ut idag

  

  

Poker

Tjena..
Idag träffades grabbarna för en pokerkväll..
Länge sedan man spelade nu men de gick bra.. vann första rundan.. 250:-
inte mkt men det är bättre än att förlora ;)
har inte hänt så mkt i huset för tillfället.. men ska ta ett ryck i helgen tänkte jag om det inte regnar.. måste köra hem lite ved med.. har inga mängder kvar.´

I morgon måste ja göra klart i pannrummet så jag kan stapla in veden så man slipper gå ut och hämta var dag .. drygt.. bättre att få in hela lasset med en gång.

Nehe nu ska ja krypa ner.. jobbar ju imorgon igen.

/linkan

bild på vardagsrummet före och efter

 

Kalas

Tja

Har varit på kalas hos Ms kusiner idag.. Trevligt och gott med bullens korv :P
Har nu eldat i pannan i nårra dar och luften börjar lämna systemet..
Men får nog flytta en cirkulationspump för att det ska funka helt optimalt..
Köpt ett släp ida me .. skönt o ha ett eget så man slipper hyra ett varje gång man ska göra nått..
Nehe nu tror ja jag ska gå och nana ..
ska försöka fixa lite mer biler på huset nån dag när det är lite städat :P

/Linkan

Jobb och party!

Tja.

Har jobbat idag från 5-12.. helt slut.. men nu är det inflyttningsfest, så det är väl bara att hälla i sig nårra groggar och öka tempot !!

Ska starta pannan i morgon är det tänkt.. hoppas allt funkar som det är tänkt! håll tummarna .. annars blir det kall vinter ;)

/cya

Förlora 500 000 på strutboll!!!

Fy f*n va taskigt och förlora 500 000 på strutboll.. värre än och ta en nitlott på triss..
fy fan för Filip och Fredrik !


Slappdag..

Tja.

Idag när ja kom hem från jobbet laga jag o M käk.. kycklinggryta o ris. kanongott.. sen gick jag ner o mätte lite i källaren och så.. inga större ansträngningar.. Ska hämta lite kopplingar till i morgon, så man kan fortsätta.. kanske blir klar te helgen. Det hade ju varit skönt. Nehe ska lägga mig framför tvn ikväll.. och ta nya friska tag imorgon..

/Linkan

Trappräcke före och omålat

 

Trappräcke efter och nymålat


Rördragning / Svetsa

Tja. Idag ska de dras lite rör i källaren är det tänkt. och svetsa igen några rör som inte ska användas i pannan längre..

Lite bilder innan i pannrummet.

     


såhär ser det ut idag.

  

Ska målas och snyggas till när allt fungerar som det ska.. Håller på att fylla systemet med vatten med.. ca 2500 liter vatten som ska i.. Tar ett tag med vattenslangen :)

Såhär såg huset ut innan vi satte igång.

Här är lite bilder som jag rotade fram hur huset såg ut annan vi satte igång renoveringen.
Ska fixa lite bilder på hur det ser ut idag ca 1 år efter ;) och sen blir det för varje dag hade jag tänkt
      

      

Regnig söndag

Jaha.. då va det söndag igen och helgen är snart över.. M jobbar och Theo sitter just nu och kikar på barnprogrammen.
Tänkte skriva lite om pågående husrenovering här.. och lite annat va som händer,men nu verkar Theo inte vilja sitta framför tvn längre så får gå och fixa lite frukost till oss.. Men ska försöka uppdatera lite här vad som hänt och vad som händer med huset ;)

/linkan

Om mig

Tanken med denna blogg var att jag skulle kunna gå tillbaka och kolla på husrenoveringen. Men den utvecklades och nu skriver jag om allt möjligt. Lämna gärna en liten kommentar innan du pyser vidare :)