Pokerkväll med grabbarna!

Godmorgon!

Igårkväll blev det afterwork och pokerkväll med grabbarna! Va länge sedan vi samlades hela högen.. Käket på afterworken var väl ingen höjdare.. förra gången var det kanonmat men igår smakade det mest ingenting..
KHK spelade igårkväll med så det var hur mkt folk som helst på Olearys! Vi fick avlägsna oss vid 18 snåret för då var vårat bord bokat för 20 pers! Vi gick hem till walter och spelade poker..
Jag kom näst sist första omgången och sedan vann jag andra svängen :)
Var evigheter sedan vi spelade så det va rätt skojj. Men det är rätt bra att vi inte spelar så ofta. Risken finns ju att man blir en inbiten spelare kanske :P
Nej nu har hjärtat varit nere och hämtat nybakade frallor *mums*

Ha en trevlig dag alla!

Vackert väder

Tjena alla!

Idag skiner solen och det är redigt varmt ute.. känns nästan som en vårdag!
Täntke sluta lite tidigare idag och uträtta lite ärenden. Ska hämta medicin till Theo och så ska det köpas lister till dörren på toaletten. så börjar den bli klar sen. Har mest suttit och editerat bilder i photoshop idag. Finns ju hur mkt som helst att göra i photoshop. Lustigt att man inte använt det mer innan.

Nej nu ska jag göra en ny banner till klubbens sida.

Tjernobylbarn

Tjena!

Hoppas allt är bra med alla. Här är toppen. Förutom att Theo har åkt på öroninflamation :( men han har fått medicin nu så han blir bra på ett par dagar. Har målat listerna och en tavelram nu 2 ggr så tänkte sätta upp dom ikväll.
På jobbet idag har vi suttit i möte med utvecklarna av företagets webbsida. De så kallade hackersarna som sitter och knackar kod på nätterna när vi andra sover :P
Dom hade mkt förslag på saker vi ska ta tag i. Typ integrera med facebook och youtube :P
Har börjat jobba lite med google också för att optimera sökningarna till sidan. Lär väl ligga på mitt bord att skriva alla rubriker och sökord i metakoden.. hehe
Utvecklarna var ganska roliga typer.. två grabbar från ukraina .. den ena såg ut som han kom från tjernobyl och den andra va stiligt klädd .. eller stiligt.. som vi andra :P
Nej nu ska jag ta tag i kvällens arbete.. Tänkte fota ramen och så när den är uppe så får ni se vad den ska vara till.. Är M som har donat och fixat. Hon är så uppfinningsrik ;)

som sagt.. bilder kommer nog ikväll om inget dyker upp!

Måla måla..

Godmorgon

Nyss kommit till jobbet.. sådär lagom trött! Jobbar fackligt idag och i morgon med, håller på med ett frågeformulär som skall ta reda lite på hur folk känner och tycker i dessa tider med varsel osv..
Igår målade jag taklisterna och satte upp några.. samt målade runt fönstret.. det tråkiga är att det går ju inte måla själva ytterdelen nu när det är så kallt ute.. Så havla fönstret är målat. Den andra halvan får vänta till det blir lite varmare så man kan ha fönstret öppen :( Men det blir nog jädra snyggt när det är färdigt. Tänkte inte lägga upp några bilder nu förens det är helt klart ;) Rörläggaren kommer nog idag tror jag och kopplar in värmegolvet och vattnet.

Limmade även två trappsteg igår så nu är det bara tre kvar! men det ena ska det limmas på en avslutning på och sen ska den slipas och göras "osynlig" Det kommer ta sin tid.. Är ju inte världens lättaste att slipa med sandpapper på en ekbit .. Så jädra hårt!!

Ha en bra dag alla !


Snö men blött ..

Godkväll..

Inatt fick man inte sova mkt. först kunde jag inte sova.. och när jag väl somnat så ringer syrran och frågar om hon kan sova här för bussen går inte hela vägen hem.. Men jag tar mig upp och kör henne hem istället..
När man väl krypit ner igen så vaknar Theo och kryper ner och ligger och kavar fram och tillbax..
Så de blev inte många timmars sömn.. så man kommer ju säkert somna som en stock framför Tvn!

Vi va ju och satte gäddsaxar igår em. Idag vid 10 snåret körde vi upp till sjön och tog med oss chocklad och bullar..
Tanken var ju att vi skulle grilla men det var så tråkigt väder.. blött och ruggigt..

      

Vi som var uppe var Farfar Pappa Theo och hjärtat! Tyvärr blev det ju ingen gädda.. men det var trevlig ändå ..
Vi käkade våra bullar och drack vår choklad. Sen gjorde jag och farfar och Theo en snögubbe som bevis på att vi varit i farten ;)

     

Theo tyckte det var godare att käka bulle än att göra snögubbe :P

 

Sen gick vi hem!



Sen ikväll har vi varit hos min farfmor som fyller 74 idag.. Massa folk var det .. och nu är man hemma och det blir nog att slöa framför tvn .. samtidigt som jag fixar josses dator tänkte jag..

ha en trevlig kväll alla!

EMD...

Ja okay Ikväll var det väl bara EMD som va lite vettig låt att gå vidare..
BWO var ett redigt bottennapp .. :P

Gonatt då

Tystnaden slår allt..

Godkväll..

Idag har det slipats och gjorts allt möjligt småplock.. på toan. Spacklat 2 ggr men det behövs nog en omgång till om det ska bli hundra.. Har även vatt uppe på sjön med pappa och farfar och satt ut gäddsaxar.. Så i morgon åker hela familjen upp med ved och lite korv.. Mysigt! Räknade ut att det är nästan 15 år sedan vi satte gäddsaxar sist.. jag va typ 12 år eller nått :) Med det var fortfarande lika mysigt.. så tyst.. man hör bara när isen smäller när den rör sig.. Tar väl lite bilder i morgon så får ni se hur det ser ut där uppe..
Nu ska vi titta på melodifestivalen, har pausat medans M la Theo :)

Ha en bra kväll !

Gratis Spotify

Har du inte spotify så finns det gratis invite här !

http://smexdesign.se/blogg/spotify-invites/

Sorry!

Tjena!

Ber om ursäkt att det inte blivit uppdaterat nått men har haft tid.. Hjälpt min kusin att flytta in i grannhuset och så har jag jobbat över lite med.. Kvällarna har blivit framför TVn  faktiskt.. behövt en lite paus.. men i helgen är det full fart igen ;)
Har inte gjort nått med toan eller trappen.. Har hållt på med fackklubbens hemsida en hel del..
Är ni nyfikna så finns den på www.dynapac.com/ifmetall för tillfället.
Ska skaffa en egen domän men det ska tas beslut om i styrelsen o sånt..
Men är ganska nöjd med jobbet. Ikväll blir det nog en stund framför tvn med. Har hjälpt kusinen asa upp sängen genom balkongdörren .. den gick inte upp i trappen inne .. hehe så ett rep, tre man och en stege så kom den på plats med...
Nej nu ska ja lägga mig i soffan framför lite madagaskar 2 :)

Ha en trevlig kväll alla!

Dom lovade bilderna

Lägger bara upp bilderna på dagens jobb.
      
    Ska poleras lite och så :) 
    Kanske byta om den inte går 
    och få rent..

   
    Listerna

  
Här ska värmen till golvet kopplas ihop..

 

Spackel i slippapper..

Tja..

Nu har det spacklats och donats med listerna runt fönstret.. kaklet bygger ju ut ca 7 mm så nu passar ju inte de gammla listerna.. eller passar gör dom väl men jag får fylla ut mellanrummet med spackel.. Sen får det bli en gummifog längst ut.. för annars är det risk att färgen spricker när huset "rör" sig..
Målarfogen "absorberar" rörelserna och då spricker färgen förhoppningsvis inte :)
Vatten och värmerören har jag klätt med en "plaststrumpa" för att det ska se lite bättre ut.
Så nu ska väl värmen och vatten kopplas in med när fönstret är helt klart
Taklisterna är målade sista gången med så dom ska upp med. Men det blir nog i morgon.
Måttade fel på en list så jag får köra och köpa en ny bit.. så retfullt :P

Nej nu ska det donas middag.. får se vad vi hittar på. Tar nårra kort sen så får ni se vad jag gjort ida :)

/hoj

Lite vintertema

Skapade lite vinter "tema" på bloggen idag.. lite sent kanske för snart är väl vintern över får vi väl hoppas :)
Nej nu ska jag se om M vill ha sig lite frukost ..
Ha en trevlig söndag alla !

Ny soffa beställd!

Tjena..
Efter mkt letande och funderande och mätande är nu den nya soffan beställd.
Blev en Sit Down soffa från mio. Leveranstiden var 6-8 veckor.. Lite tråkigt att man får vänta så länge men vad gör man.
Har lånat ut Theo idag me till hans morfar. Så vi ska ut och käka lite gott ikväll tänkte vi. Är ju ändå alla hjärtans dag ;)
Nej nu tänkte jag måla lite lister.. ha det fint och hoppas alla får en bra kväll !


Äntligen fredag!

Då var helgen här igen!

Idag slutade jag som vanligt vid middag.. M hämtade mig när hon hämtat Theo på dagis.. och så åkte vi och köpte lister till toan. Sen somna jag på soffan :P
Har svurit i några timmar nu med att gira listerna :P så jädra drygt..
Men nu är dom klara och ska målas i morgon.. 
Hjärtat har lagat tacos ikväll så nu är man mätt och belåten. Så gott med tacos..:)
Ska meka lite med en hemsida nu sen blir det en Beckfilm tror jag allt!
Lägger upp lite bilder i morgon tänkte jag..
Hoj

Slut på snön

Då va middan slut.. och även snöandet har upphört :)
kanske man slipper skotta när man kommer hem !!
Nej back to work ..

Om mig

Tanken med denna blogg var att jag skulle kunna gå tillbaka och kolla på husrenoveringen. Men den utvecklades och nu skriver jag om allt möjligt. Lämna gärna en liten kommentar innan du pyser vidare :)