Falukorv med mos!

Godkväll!

Satt och slösurfade och så skrev aftonbladet om hur härligt mkt kött det är i falukorv :) Har tagit fram falukorv till middag i morgon.. Men det var inte så illa.. den falukorv M köpt klara sig rätt bra.. de va inte bara skräp i den iaf :)
Nej nu ska jag krypa ner.. godnatt på er!

Lek med motorsåg!

Tjena.

Igår var det ganska fint väder ute så jag och micke passade på att såga ner lite av träden som står längs med militärens lager. Dom behövde toppas lite :)

  

Sen idag så kom Philip och hämtade allt ris. Blev ett helt släp :)



Plockade ner överskåpen på kyl och frysen innan idag och nu har jag skruvat upp dom ..
Bara återställningen och städningen kvar.. 

 

Kyl och frys ska rullas ut så jag kan ta bort stödlisten som jag hade för att det skulle bli rakt .. Inte så skojj om det lutar ju ;)


Och så har Theo och jag spelat memory med! Så det har hunnits med en hel del. Nu är det snart dags att börja med middagen och väcka Theo .. han har sovit länge nu ..


Bilderna på soffan

Hej igen.

Här kommer bilderna på soffan .. :)





Ikea börjar bygga bilar ??

Satt och kollade aftonbladet och nu cirkulerar ryktet att Ikea ska börja bygga bilar:P Ska dom köpa upp volvo och saab kanske ? :) Skulle inte förvåna mig haha Men första bilen har premiär den 31 mars.. lagom som ett april skämt :)
vill ni läsa mer får ni kika på franska ikeas hemsida .. om du nu kan franska vill säga :P


Morgonpigg? - nääää

Idag vakna Theo halv 6 .. och pigg var han med! I vanliga fall om han vaknar vid den tiden så kommer han in och kryper ner igen.. men inte idag. Så det va lika bra att stiga upp och sätta på bompa. Han kikar alltid på tv en stund på morgonen .. ganska skönt, så man kan plocka av lite och förbereda frukost och sig själv lite :)
Ja jusst det. Fick soffan igår med.
Var ute och gick med Theo och så fick jag ett sms att den redan kommit.. skulle inte komma förens vecka 15 hade dom meddelat innan. Så det var ju en glad överaskning :) Varpå micke och ja packa den gammla soffan på släpet och for in och hämtade den nya. Skönt att bli av med den gammla så enkelt + att dom drog av 1000 kr på priset på den nya :) aldrig fel!

Idag var tanken att jag och farfar skulle sätta upp staket .. men med detta vädret vet jag inte om jag är så jädra sugen :(
Ska iväg vid 13 snåret på möte också så ingen mening att stressa ut. Blir väl att städa och tvätta lite här hemma istället. M ska på nått möte nu på förmiddagen och Theo ska till dagis en sväng, så han får träffa sina kompisar.
Ska föresten ta ett kort på soffan under dagen så ni får se den. Passade perfekt ;)

Nej nu ska ja tända pannan så det blir lite värme.. orkade inte elda igår så är bara 19 grader inne nu .. Trodde de skulle hålla tills morgonen men de va nog kallt inatt.

Tjo

Godmorgon!

Morn morn!

Inatt har Theo sovit ganska bra. Har inte hostat så mkt alls faktiskt. Men han fick host medicin innan han gick och la sig.. tur det finns  :) Men han verkar dock fortfarande ha lite feber.. så får väl bli en lugn dag ida.
Ska åka och handla lite tänkte jag. Bröd och mjölk och lite sånt..
Hmm undra vad man ska göra till middag idag Hemmagjorda hamburgare kanse? Det va länge sedan!

Nu är det dags för lite frukost. Vi hörs.. ha en bra dag!

uppe med tuppen

Godkväll!

Idag vakna man tidigt.. Bara för att man är ledig.. + att Theo sov hos sin mormor och morfar. Han va ganska kraslig igår och jag skulle till ams en runda och kolla eventuella utbildningar på förmiddagen så det var enklast att han fick sova där, så slapp han köras runt i onödan. På ams hade dom inte mkt att säga.. utbildningen var överfull med ansökningar så det var bara att ställa sig i kö.. Så nu får man väl se sig om efter nått jobb istället. Ingen som har nått liggande ?

Hämtade Theo runt middag och sen åkte vi hem och käkade lite. Sen fick josse passa Theo en stund medan jag och micke hämtade ved som jag lovat Ms farfar att jag skulle hämta. Så nu har jag sågat och klyvt ett släp med gran.
Var redigt skönt att stå ute och klyva i kvällningen. Luktade sådär gott av granen och luften var frisk. mmm

M har stått och gjort ne***bollar ikväll .. så nu väntar vi bara på hennes mor som ska komma från ronneby och få lift hem sen. Hoppas Theo är frisk i morgon, så vi kan va ute och pula lite.. Förutsatt att det inte snöar då! Dom lovade snö innan idag när ja kolla men nu såg det ut som det tagit en annan väg. *hoppas*

Ha en bra kväll alla !

Back in real life

Godkväll!

Ja då var man tillbaka i verkligheten igen. Har varit på kurs i ädelfors från onsdag till fredag kväll.
Politisk utveckling hette den och var en fortsättningskurs på Facket och politiken som jag var iväg på i polen för några månader sedan. Började onsdagmorgonen kl 9.00 så vi fick köra från kna kl 6 .. tog nästan 3 timmar upp.
Hade väldigt trevlig och lärde mig en hel del. även om vissa pass var väldigt tunga med mkt info som skulle tas in
Ideologierna var helt klart det pass som var tyngst men var mkt intressant att diskutera var partierna i sverige ligger på
skalan från höger till vänster. Man ser även att alla partier drar sig mer mot mitten när det är dags för val.:) Då är det inte så stor skillnad på dem längre..

Första kvällen lekte vi lite lekar som skulle få oss att lära känna varandra lite mer och lita på varandra.. andra kvällen lånades det rullstolar och vi spelade rullstolsbasket och bandy .. Hur kul som helst.

Vill nån ha mer info så är det bara att hojta så skriver jag mer men tror inte så många är intresserade av mitt politiska "liv" :P

Idag har jag kört hem några lass ved och sågat. Lika bra att förbereda lite för nästa vinter :P Det var ju så fint väder med så lika bra att passa på. Hur varmt som helst i solen och arbetar man då också så blir man ju tokvarm!
Nu sitter jag och väntar på att svärmor och svärfar ska ringa och vill åka hem från festen dom är på. M är sjuk och behöver sova så jag lovade att köra.

Well nu ska jag hitta på nått annat så jag håller mig vaken :)

Godnatt

Festen som höll i sig till söndag middag..

Blir bara ett kollage ikväll. Orkar inte mer.. är fortfarande bakis :P
Godnatt och sov gott :P


Partydags!

Godkväll.

Idag har det gått lite på halvfart. Vi gick en runda och matade fåglarna i ån på förmiddagen. Synd bara att det var så jädra tråkigt väder :( men det regnade inte iaf. Sen fick jag hjälpa far att hämta pellets. Han hade eldat upp det sista igår så det behövde fyllas på lite.. även i lyckeby hade det tagis slut så vi fick lägga av några säckar där.
Lagom att fika när vi var klara där. Sen åkte vi raka vägen upp till Rödeby och lämnade lilleman.. så nu är det väl tänkt att vi ska ladda för fest :) Får väl se vem som går i däck först.. av sömn eller spriten :P
Jag har sovit en stund nu så det blir nog spriten isåfall haha
petar upp lite bilder i morn på festen tror jag om jag lyckas knäppa några :)

/ha en trevlig kväll !

Sista dagen i morgon..

Tjenare.

Idag var det tung stämning på jobbet. Det pratades mest på de flesta avdelningar. Hur ska det gå nu.. Ökar produktionen snart igen? Varför gör inte facket nått? mkt sånna frågor som cirkulerade på "golvet" En del är iriterade för vissa beslut fattade av företagsledningen. Andra förstår att sånna beslut måste fattas. Ett fåtal jobbar på som vanligt.

Här på kontoret är det som en vanlig torsdag. Det märks mkt mindre här än i pruduktionen. Kanske för att det inte va så många som blev drabbade? Jag jobbar min sista dag i morgon. Nästa vecka har jag några fackliga möten jag ska på och onsdag - fredag är jag på utbildning i växjö. Så nästa vecka är fullbokad, men sen efter det så bli det lungt och dags att söka lite jobb. Jag står ju inte som arbetssökande än så jag kan inte aktivera mig hos arbetsförmedlingen redigt ennu men man får väl kolla sina alternativ iaf.

M var på anställningsintevju idag så nu håller jag tummarna för att hon får jobb. Då blir det inte så märkbart att jag blir arbetslös kanske. Men visst kommer man få se om sin ekonomi lite. Man får helt enkelt hålla igen på de fasta utgifterna. Vet nån något bra jobb man kan söka så är ni välkomna att höra av er :)

 /cya

Varslad...

Godkväll..

Ja idag kom beskedet som alla väntat på .. vilka får gå hem?  Jag blev väl inte så förvånad att jag var drabbad.
Kom in bland de sista som anställdes så inget konstigt med det.
fick två månaders uppsägningstid men vi får gå hem med full lön redan på måndag. Så nu är det dags att börja leta jobb igen eller utbildning. Det lutar väl åt en utbildning inom el och tele. Har alltid varit lite nyfiken på det så kanske lika bra att ta tag i det nu . FInns ju inte bättre läge för det.

Sen var det en kille från byggnadsnämden här idag och kikade på placeringen av mitt garage.. med lite tur så kanske det går att bygga snart. Pappersvändare kan vara tjuriga att ha och göra med.. använder inte sunt förnuft .. märkligt!

Nej nu ska jag måla listerna en gång till på toan så den blir klar :) Ha en trevlig kväll alla!

Tisdagens sysslor....

Tjenis.

Efter jobbet bjöd hjärtat på kyckling och curry *mums* Sen kom far och hjälpte mig sätta fast stegen på taket.. Hatar höjder så lika bra att han får göra det ;) Murstocken skall inspekteras.. och säkerheten på taket. Så lika bra att sätta fast grejjerna även om det har suttit som det gjorde sedan 1954 när huset byggdes!

Bytte gardiner i helgen som va med..


Idag blev listerna målade på toan .. en gång till så är dom klara. blev redigt bra tycker jag allt.

   
  

Vad tror du ? :)


Jädra Volvo...

Godmorgon.

Igår mekades det med dem gamla volvon. Micke fixade styrservorören i förra veckan och nu när vi skulle köra ut den så starta den inte.. Jädra skit.. spridarna öppnar för fullt och bara öser in bränsle i burkarna så den blir ju piss sur med en gång.. Verkar som det är databoxen som har hängt upp sig eller nått.. Ska kolla med en kille här på jobbet som jobbat på volvo och se om han har en susning om det kan vara nått annat.
Ja det var min kväll igår det.. Hade ju tänkt måla listerna på toan men det blev inget med det..
M var duktig och slipade dom iaf :) *tack*
Får väl se om dom blir målade ikväll kanske! Nu är det dags att ta tag i jobbet!

over and out

Melodifestivalen Final

Godmiddag!

Som  de flesta vet så är det ju melodifestival final på Lördag.. Har för första gången faktiskt följ det. Och för er som inte gjort det... ni har inte missat nått. Det känns bara väldigt utdraget för att tjäna så mkt pengar som möjligt på ett program.

Det jag är mest förvånad över är att svenska folket röstar fram en sån låt som Caroline af Ugglas - Snälla Snälla.
Man börjar ju fundera på om det inte är ett sätt för svenska folket att visa sitt missnöje med hela det här arangemanget.
Tittade på Aftonbladet och såg till min förskräckelse att den toppar läsarnas favorit :P
Det är ju helt sinnessjukt.. Hur tror man att en sån låt har en chans i Eurovision song contest i Moskva ?
Jag röstar då på Sarah Dawn Finer. Där har ni en klockren låt som har en chans i Moskva!

Men jag kommer nog sitta vid TVn på lördag ändå.Är på inflyttningsfest men Tvn lär ju vara på för Josse som vi ska till är besatt av Melodifestivalen :P haha

Ha en fin dag alla!

Om mig

Tanken med denna blogg var att jag skulle kunna gå tillbaka och kolla på husrenoveringen. Men den utvecklades och nu skriver jag om allt möjligt. Lämna gärna en liten kommentar innan du pyser vidare :)