Dagens sysslor

Godkväll.

Nu har man precis varit hos mor och far och käkat grillat :) dock hade det ju mulnat igen så vi fick sitta inne. Var lite väl kyligt även för att sitta på altanen. Som efterätt hade Frida fixat bananer med choklad som hon grillade i folie. Mums.

Dagens grävning gick kanon. Tog knappt två timmar och blev tre lass som kördes iväg till lokala bondens ägor :) Tack Claes! Är det någon som behöver något grävt så kan jag helt klart rekomendera Håkan på Nättraby Gräv. Han jobbar lungt och metodiskt och väldigt proffsigt! Man behöver inte enns kratta efter han jämnat ut och fixat.
Här är lite bilder före och efter.

Före:

    Här kommer grävmaskinen

Efter

               

Grannens katt tyckte det var lika roligt med grävmaskinen som Theo :)

Det som återstår nu är att sätta kantsten och fylla igen. Det jobbet börjar vi med nästa vecka då vi ska hämta något lass jord och en hel del grus.

Nu börjar Eurovision song Contest.. Introt för 10 miljoner va riktigt coolt ;)
Hoppas alla får en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om mig

Tanken med denna blogg var att jag skulle kunna gå tillbaka och kolla på husrenoveringen. Men den utvecklades och nu skriver jag om allt möjligt. Lämna gärna en liten kommentar innan du pyser vidare :)